سفارش لوبیا چیتی محلی

لوبیا چیتی محلی یکی از حبوبات پرمصرف و محبوب در ایران و سایر کشورها می باشد و در ایران از آن در تهیه ی بسیاری از خورش ها و غذاهای محلی و غذاهای گیاهی استفاده می شود.
این نوع لوبیا جزء گیاهان لپه دار می باشد و زمان کشت و برداشت آن کوتاه است نام دیگر لوبیا چیتی لوبیای رومی می باشد و جهت سفارش لوبیا چیتی محلی می توان به وب سایتwww.hobobatmarket.com مراجعه نمایید.

سفارش لوبیا چیتی محلی

زمان پخت لوبیا چیتی محلی

زمان پخت لوبیا چیتی محلی لوبیاهای چیتی محلی معمولا ریزتر از سایر لوبیاها هستند و زمان پخت لوبیا چیتی محلی معمولا کوتاهتر از سایر لوبیاها می باشد و به مدت یک ساعت در زودپز به صورت کامل پخته می شود البته این زمان به مقدار لوبیاها نیز بستگی دارد و هر چه مقدار آنها بیشتر باشد به زمان بیشتری نیز برای پخت نیاز دارند.
برای کوتاه شدن زمان پخت لوبیا چیتی بهتر است که این لوبیاها از یک شب قبل در آب سرد خیسانده شوند و قبل از پخت به مدت نیم ساعت آنها را در آب جوش روی شعله ی زیاد قرار دهید و پس از جوشیدن، آب آنها را دور بریزید و لوبیاها را درون زودپز قرار دهید و به مقدار کافی روی آنها آب بریزید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت بپزند.
پس از پختن لوبیا چیتی می توانید چاشنی های دلخواهتان را مانند سیر و پیاز و فلفل و آبلیمو به آن اضافه کنید.

لوبیا چیتی خواص بسیار زیادی دارد و مصرف آن حداقل یکبار در هفته توصیه می شود در این بخش از مطلب با برخی از خواص لوبیا آشنا خواهیم شد:

لوبیا چیتی آهن و فیبر بالایی دارد و به همین دلیل مصرف آن سبب رفع کم خونی و درمان یبوست می شود و همچنین از پروتئین بالایی برخوردار است و به همین دلیل باعث پیشگیری از ریزش مو و افزایش رشد موها می شود.

مصرف آن در زنان شیرده سبب افزایش شیر و در نوجوانان باعث رشد قدی و افزایش انرژی می شود و به دلیل دارا بودن اسید فولیک و زینک از بروز بیماری های عصبی مانند آلزایمر و لرزش اندام ها در سنین پیری جلوگیری می کند.

استفاده از لوبیا چیتی باعث افزایش قدرت عضلانی و تنظیم قندخون و کاهش چربی خون و فشار خون می شود و برای پاکسازی کبد بسیار موثر است اما مصرف بیش از حد لوبیا چیتی در افرادی که دچار سوء هاضمه هستند و در دوران قاعدگی توصیه نمی شود زیرا سبب افزایش درد معده و روده ها می شود

قیمت مناسب لوبیا چیتی محلی

قیمت مناسب لوبیا چیتی محلی حدود سه ماه پس از کشت لوبیا چیتی محلی می توان آن را برداشت کرد و پخش لوبیا در بازار پس از جدا کردن پوست خارجی آن و دانه دانه کردن لوبیا صورت می گیرد البته مقداری از لوبیاها پس از این مرحله برای انجام بسته بندی وارد کارخانه ها می شوند و به صورت کیلویی بسته بندی می شوند.
قیمت لوبیا چیتی عمده ارزانتر از لوبیای بسته بندی شده است زیرا لوبیاهای بسته بندی شده تمیزتر و با کیفیت تر و کاملا بدون سنگ ریزه هستند و به همین دلیل قیمت آنها گرانتر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.